Ga naar hoofdinhoud

The Greenery informeert haar medewerkers via narrowcasting

Achtergrond

The Greenery is een distributiepartij voor groente, fruit en paddenstoelen met vestigingen in Barendrecht, Bleiswijk en Breda. Het groente- en fruitbedrijf levert met name aan supermarkten, groothandelaren, cateraars en de verwerkende industrie. Twintig jaar geleden is het bedrijf ontstaan toen alle negen grote veilingen en het Centraal Bureau voor Tuinbouwveilingen fuseerden tot de Verenigde Tuinbouwveiling Nederland. Over 2018 heeft The Greenery een netto-omzet gerealiseerd van €992 miljoen met 1.144 medewerkers.

Uitdaging

Meer dan 50% van de medewerkers binnen het bedrijf hebben geen vaste werkplek. De vraag was dus: hoe kun je optimaal intern communiceren, zonder te riskeren dat bepaalde mensen een bericht mislopen? Er was een bestaande oplossing, maar die was te ingewikkeld en te beperkt. Het voornaamste obstakel was dat het geen flexibel systeem was, waardoor de beelden op de diverse locaties niet apart te beheren waren. De ene informatie is echter niet direct geschikt voor de andere afdeling. Bijvoorbeeld omdat die processen daar niet plaatsvinden, of vanwege openbare toegang en vertrouwelijke informatie. The Greenery wilde dus juist dat dat er per scherm iets anders kon worden getoond, om verschillende doelgroepen individueel te kunnen bedienen.

Oplossing

Met de combinatie van LG webOS en narrowcasting software van Gauddi, worden de medewerkers nu op een efficiënte manier voorzien van informatie. De narrowcasting van Gauddi is volledig vormgegeven en geïntegreerd in de huisstijl van The Greenery. In combinatie met de 24 displays van LG kon de software en het hardware op alle locaties gemonteerd en geïnstalleerd worden. Nu wordt er zowel centraal als per ruimte, zoals de chauffeursentree, de kantine en in de fabriek, of zelfs per scherm gecommuniceerd. Het biedt veel meer mogelijkheden en dankzij het toegankelijke CMS gebeurt dit op een gebruiksvriendelijke en laagdrempelige manier.

Voordeel

Dankzij de op maat gemaakte templates kan The Greenery hygiëne- en veiligheidsvoorschriften, kwaliteitseisen en nieuwe commercials onder de aandacht brengen. En dat is nodig, zo wordt immers de kans op een bedrijfsongeval of onhygiënisch werken geminimaliseerd. Maar ook voor luchtigere informatie, zoals het informeren en entertainen van werknemers met het laatste nieuws, weersverwachting en filemeldingen zijn de schermen ideaal. Met zulke nieuwtjes wordt er binding gecreëerd met werknemers, worden zij geïnformeerd in meerdere talen. Gezien het grote aandeel buitenlandse werknemers is dat essentieel.

Meer weten over onze producten?

Vul het contactformulier in voor meer informatie, we nemen zo snel mogelijk contact met u op:

Ik heb het privacybeleid gelezen en goedgekeurd.

| Leestijd:

Over de auteur

LG